• Cafelat Robot barista röd

Recensioner Cafelat Robot barista (red)

Cafelat Robot barista har fått utmärkta recensioner från kunder, och många lyfter fram dess exceptionella byggkvalitet och tidlösa retrodesign . Användare uppskattar att det är en robust produkt, tillverkad av högkvalitativa material och till synes kommer att hålla för evigt. Espresson som tillagas med denna kaffemaskin beskrivs ofta som exceptionell, krämig och delikat , jämförbar med professionella kaffemaskiner, och många kunder uppger att de har upptäckt espressons sanna magi. Enkel användning och minimalt underhåll är andra viktiga fördelar som kunderna gärna lyfter fram. Snabb leverans och utmärkt kundsupport från säljare nämns också ofta som positiva saker.

Även om den stora majoriteten av recensionerna är extremt positiva, har vissa användare noterat mindre brister, såsom eventuella subtila defekter i lacken och polerade metalldelar, eller mindre ergonomiska handtag som kräver lite mer kraft för att uppnå önskat tryck. Vissa rapporterar också att tryckmätaren kunde vara bättre placerad för enklare avläsning. Trots dessa mindre punkter är den övergripande nöjdheten fortfarande hög, och Cafelat Robot barista anses vara en utmärkt investering för kaffeälskare som letar efter en manuell espresso av hög kvalitet med ett enkelt arbetsflöde och möjlighet att experimentera.

5 219,00 kr
Exkl moms: 4 175,00 kr
Utsåld
förväntat datum för tillgänglighet: 03.07.2026

Liknande Produkter

Produktrecensioner Cafelat Robot barista (red)

• Betygsatt till 4barista.com
Alexandre I.
13.01.2023
Den Cafelat Robot är precis vad jag förväntade mig: En robust och enkel espressomaskin med manuell spak.

Nackdelar:
Den är inte särskilt förlåtande, och du måste tämja den innan du får ut det bästa av den (det tog mig 4 slag att träffa en perfekt balanserad extraktion).

Fördelar:
Du har kontroll över alla aspekter av din espresso (tryck, tid)
Även "misslyckade" bilder är fortfarande riktigt bra (bättre än vad du kan hitta på de flesta kaféer) och gör fantastiska latte.
Den är byggd för att hålla. Ganska säker på att jag kommer att vara ur funktion före min robot.
Du behöver inte förvärma något om du använder en mörkare rostning.
Det är gulligt.
The Cafelat Robot is exactly what I expected: A robust and simple manual lever espresso machine.

Cons:
It's not very forgiving, and you have to tame it before getting the best out of it (Took me 4 shots to hit a perfectly balanced extraction).

Pros:
You have control over every aspect of your espresso (Pressure, time)
Even "failed" shots are still really good (better than what you can find in most cafés) and make great lattes.
It's built to last. Pretty sure I will be out of order before my robot.
You don't need to preheat anything if you are using a darker roast.
It's cute.
• Betygsatt till 4barista.cz
Neil
07.01.2023
Perfekt modern espressomaskin i högsta kvalitet och premiummaterial. Och dessutom - retro, vilket är särskilt sött. Den har en rik utvecklingshistoria (som är fullt dokumenterad på YouTube), som jag noggrant studerade innan jag köpte, och en enorm fanbas runt om i världen, som redan har löst nästan alla frågor om denna intressanta maskin. Espresso gör utmärkt, och vad är det bästa med det jämfört med automatiska maskiner och hävstångsmaskiner - att hela processen kan påverkas och ändras för att uppnå önskat resultat. Även om det är värt att notera att du måste lära dig att arbeta med den - leka med tid, tryck, kaffemärke och slipkvalitet, kan jag bara rekommendera det. Den Robot är för sanna älskare av kvalitet och kaffe, dess bakgrund på YouTube är en bonus. Tillfredsställelse och rekommenderar starkt.
Perfektní moderní stroj na espresso ve špičkové kvalitě a z prémiových materiálů. A přes to - retro , což je obzvlášť roztomilé. Má bohatou historií vývoje ( která je celá zdokumentovaná na YouTube ) , kterou jsem před koupí pečlivě studoval a obrovskou fanouškovskou základnu po celém světě , která už vyřešila snad všechny otázky kolem tohohle zajímavého stroje. Espresso dělá vynikající, a co je na něm oproti automatům a pákovým nejlepší - že celý proces se dá ovlivnit a měnit pro dosažení kýženého výsledku. I když stojí za zmínku, že s ním je potřeba naučit pracovat - pohrát se s časem, tlakem, značkou kávy a kvalitou mletí, tak můžu jen a jen doporučit. Robot je pro opravdové milovníky kvality a kávy , bonusem je jeho background na YouTube. Spokojenost a vřele doporučuji.
• Betygsatt till 4barista.ro
Serban
05.01.2023
Det tar lite tid att förstå hur den fungerar, men när man väl gör det blir kaffet fantastiskt. Du har möjlighet att kontrollera alla tänkbara parametrar för att få en extraktion efter din smak. Självklart behöver du rätt vatten och kvalitetskaffe, nyrostat och korrekt malet för att få ett optimalt resultat. Jag rekommenderar det till personer som är villiga att lära sig av misstag och som är intresserade av att dokumentera sig själva och experimentera för att få ett perfekt kaffe. Om du inte är villig att investera tid kanske en maskin med pump är mer lämplig. Jag rekommenderar att du förvärmer kolven innan du gör kaffet, särskilt för medium- eller ljusrostat kaffe. Du kan hälla lite kokande vatten i en kopp och hålla kolven i vattnet i 10 sekunder, precis innan du monterar Portafilter med den förberedda kaffepodden. Personligen har jag inte märkt några märkbara skillnader med förvärmning av portafiltern, så jag tycker inte att det är nödvändigt
Ai nevoie de putin timp sa intelegi cum functioneaza, dar odata ce ai ajuns acolo, cafeaua iese extraordinara. Ai posibilitatea de a controla fiecare parametru posibil pentru a obtine o extractie pe gustul tau. Evident, e nevoie de o apa potrivita si o cafea de calitate, proaspat prajita si rasnita corect pentru rezultate optime.

Il recomand persoanelor care sunt dispuse sa invete din greseli si care sunt interesate sa se documenteze si sa experimenteze ca sa obtina o cafea perfecta. Daca nu sunteti dispusi sa investiti timp, atunci poate ca o masina cu pompa este mai potrivita

Recomand sa preincalziti pistonul inainte de a face cafeaua, mai ales pentru cafele prajite mediu sau usor. Puteti turna niste apa clocotita intr-o cana, si sa tineti pistonul in apa timp de 10 secunde, chiar inainte sa montati portafiltrul cu pucul de cafea pregatit. Personal, nu am observat diferente notabile cu preincalzirea portafiltrului, deci nu cred ca este necesara
• Betygsatt till 4barista.hu
Norbi
21.12.2022
Det är en riktigt bra maskin. Jag bytte från en maskin med dubbelpanna och flödeskontroll, men jag känner inte att det är ett steg tillbaka alls, faktiskt. Även om det inte finns någon ånga kan den tillredas snabbt och det blir en perfekt espresso :) Skönheten/glädjen i att göra den manuellt, särskilt med en handvev. Placeringen av tryckmätaren är olycklig, men det finns olika efterhandslösningar för detta, jag tycker att det fortfarande är värt att göra, men det är allt.
Nagyon szuper gép. Dual boiler, flow control-os gépről váltottam, de egyáltalán nem érzem visszalépésnek, sőt. Gőz ugyan nincs, gyorsan elkészíthető, tökéletes eszpresszó van :)
Mindehhez a manuális készítés szépsége/öröme, pláne kézihajtánnyal.

A nyomásmérő elhelyezése nem szerencsés, de erre léteznek különböző utólagos megoldások, szerintem ezt még érdemes meglépni, de ennyi.
• Betygsatt till 4barista.com
Brent S
21.11.2022
Välbyggd och kapabel att producera utmärkt espresso.
Well built and capable of producing excellent espresso.
• Betygsatt till 4barista.sk
Michal M
03.07.2022
Det skulle vara bäst att ge en recension efter några månader, men efter bara några dagar är jag ganska imponerad och rekommenderar det definitivt. Några observationer: - Jag drogs först till designen. Det är helt annorlunda live och det är en riktigt vacker sak. - Konstruktionen är av hög kvalitet och mycket mer robust än vad den verkar vid första anblicken. - Det viktigaste är förstås att den gör riktigt gott kaffe. Jag har minimal erfarenhet av att tillreda espresso, men redan de första skotten överträffade vida vad man får på många kaféer med helt andra maskiner. - Förberedelseprocessen är rolig och kommer att avnjutas av dem som har lite tid för det (dvs jag rekommenderar det inte om du har bråttom, behöver göra mycket kaffe etc.). - Att pressa kaffet i sig är lite svårare än jag förväntade mig och jag svettades mycket även för 6-7 barer - Vissa detaljer är lite slarviga - färgen nära axlarna, röret som dåligt täcker tryckmätarröret, det är handgjort - som nämnts gör det bara dubbel espresso.
Najlepšie by bolo dať recenziu po pár mesiacoch, ale už po pár dňoch som celkom nadšený a určite odporúčam. Pár postrehov:
- Ako prvý ma dostal dizajn. Na živo je to úplne niečo iné a je to fakt krásna vec.
- Konštrukcia je kvalitná a oveľa robustnejšia ako sa na prvý pohľad zdá.
- Samozrejme najpodstatnejšie je to, že robí fakt skvelú kávu. Mám minimálne skúsenosti s prípravou espressa, ale už prvé šoty dosť predčili to, čo dostanete vo veľa kaviarniach s úplne inými mašinami.
- Proces prípravy je zábava a užije si ho ten, kto na to má trocha času (tj neodporúčam ak sa ponáhľate, potrebujete robiť veľa káv a pod).
- Samotné stláčanie kávy ide trocha ťažšie ako som čakal a aj na 6-7 barov som sa dosť zapotil
- Niektoré detaily sú trocha odfláknuté - farba pri ramenách, rúrka zle prekrývajúca hadičku tlakomera, holt je to ručná výroba
- ako bolo spomínané, robí iba double espresso.
• Betygsatt till 4barista.com
Sipke Diepbrink
16.05.2022
Hej på er alla,

vi är mycket nöjda med Cafelat Robot barista. Så mycket att vår Bezerra Mitica kommer att bli överflödig.

Vi hade redan en Pavoni-spak, Europiccola och Quickmill. Denna Robot är här för att stanna!

Leveransen var mycket snabb, uppackningen en trevlig upplevelse och användningen rolig, enkel och viktigast av allt; levererar en smidig espresso!

Hello all,

we are very pleased with the cafelat robot barista. So much that our Bezerra Mitica will become obsolete.

we already had a pavoni lever, europiccola, quickmill. This Robot is here to stay!

Shipping was very fast, unboxing a pleasant experience and using it fun, easy and most important; delivering a smooth espresso!

• Betygsatt till 4barista.sk
Michal
30.03.2022
Det är en fantastisk manuell kaffebryggare med en ganska stor nackdel. Den minsta kaffedosen är ca. 14 g eller mer (beroende på sort), så att du kan nå Tamper ovanför silens nedre förträngning och att kaffet kan pressas. Om det är mindre, kommer förträngningen att stoppa dig och du kommer inte att pressa kaffet. Så om du ibland dricker en enda espresso 7g, är det ett ganska stort problem. Detta skulle lösas genom att ändra utformningen av den nuvarande sikten, eller lägga till en till för 1 espresso (det vill säga mindre malet kaffe).
Je to super manuálny kávovar s jednou dosť veľkou nevýhodou. Minimálna dávka kávy je ca 14g a viac (podľa odrody), aby ste sa dostali tamperom nad spodné zúženie sitka, a aby sa dala káva utlačiť. Ak je to menej, tak vás to zúženie zastaví a kávu neutlačíte. Takže ak občas pijete jednoité espresso 7g, tak je to dosť problém.
Pritom by to vyriešila zmena konštrukcie súčasného sitka, poprípade dodanie ešte jedného na 1 espresso ( teda menej namletej kávy)
• Betygsatt till 4barista.sk
Ján N.
18.10.2021
Förmodligen den bästa kaffemaskinen du kan köpa
runt 400 €. Många användbara recensioner kan du
hitta på youtube angående denna maskin.
Asi najlepší kávovar, ktorý sa dá do 400€ kúpiť. Na internete je množstvo recenzií ak o ňom iba uvažujete, hlavne na youtube. Kávovar vyžaduje istú dávku skúseností aby si vás získal. Mňa si získal.
• Betygsatt till 4barista.com
Martin
02.10.2021
Lesswastecoffee är en pålitlig distributör som skickar från Slovakien. Min Robot anlände till min plats i Spanien inom mindre än en vecka. Den hade den ursprungliga Cafelat-förpackningen och var i perfekt skick. Jag har använt Robot i ungefär en månad nu. Det tar några dagar/veckor att få grepp om den (t.ex. rätt malningsstorlek, vattenmängd, tampningstryck, pre-infusion), men nu kan jag göra espressoshots av cafékvalitet. Kommunikationen med Lesswastecoffee är också mycket effektiv. Innan jag köpte kontaktade jag dem via e-post och fick svar inom några timmar. Rekommenderas varmt.
Lesswastecoffee is a trustworthy distributor, shipping out of Slovakia. My Robot arrived at my place in Spain within less than a week. It had the original Cafelat packaging and was in perfect conditions. I've been using the Robot for about a month now. It takes a few days/weeks to get a handle on it (e.g. correct grind size, amount of water, tamping pressure, pre-infusion), but now I'm able to pull café-grade espresso shots. The communication with Lesswastecoffee is also very efficient. Before purchasing, I contacted them via email and received an answer within a few hours. Highly recommended.
5/5
141 recensioner
136
3
2
0
0
Skriv en recension
Ditt namn:
Din recension:
+

Betyg:

Recensioner från våra kunder
Trustpilot reviews
Reviews 71 • Excellent
4.9
more reviews
Flair PRO 2
Auktoriserad säljare
Wacaco, Cafelat, Flair och fler
Specialiserad återförsäljare
support före och efter köp
EU-leverans
leverans till alla EU-länder
Varor i EU-lager
vi skickar från vårt eget lager
Fri frakt inom EU
för beställningar över 2 300,00 kr