• Cafelat Robot barista röd

Recensioner Cafelat Robot barista (red)

Cafelat Robot barista har fått utmärkta recensioner från kunder, och många lyfter fram dess exceptionella byggkvalitet och tidlösa retrodesign . Användare uppskattar att det är en robust produkt, tillverkad av högkvalitativa material och till synes kommer att hålla för evigt. Espresson som tillagas med denna kaffemaskin beskrivs ofta som exceptionell, krämig och delikat , jämförbar med professionella kaffemaskiner, och många kunder uppger att de har upptäckt espressons sanna magi. Enkel användning och minimalt underhåll är andra viktiga fördelar som kunderna gärna lyfter fram. Snabb leverans och utmärkt kundsupport från säljare nämns också ofta som positiva saker.

Även om den stora majoriteten av recensionerna är extremt positiva, har vissa användare noterat mindre brister, såsom eventuella subtila defekter i lacken och polerade metalldelar, eller mindre ergonomiska handtag som kräver lite mer kraft för att uppnå önskat tryck. Vissa rapporterar också att tryckmätaren kunde vara bättre placerad för enklare avläsning. Trots dessa mindre punkter är den övergripande nöjdheten fortfarande hög, och Cafelat Robot barista anses vara en utmärkt investering för kaffeälskare som letar efter en manuell espresso av hög kvalitet med ett enkelt arbetsflöde och möjlighet att experimentera.

5 219,00 kr
Exkl moms: 4 175,00 kr
Utsåld
förväntat datum för tillgänglighet: 03.07.2026

Liknande Produkter

Produktrecensioner Cafelat Robot barista (red)

• Betygsatt till 4barista.de
Christian
03.08.2023
Supersnabb leverans och vänlig kundservice. Apparaten kommer förmodligen att ha varit min sista, eftersom den förmodligen kommer att hålla för evigt och är helt underhållsfri bortsett från tätningsringarna. Kaffet är inte på något sätt sämre än det från en elektrisk maskin som kostar flera tusen euro. Tvärtom: den manuella driften gör att du kan variera tryckkurvan för att få ut lite mer av bönan. Det faktum att du inte behöver någon förvärmningstid är också särskilt bra om du vill dricka en espresso spontant.
Super schnelle Lieferung und freundlicher Kundenservice. Das Gerät wird wohl mein letztes gewesen sein, da es voraussichtlich ewig halten wird und abgesehen von den Dichtungsringen komplett wartungsfrei ist. Der Kaffee steht dem aus einer mehreren Tausend Euro teuren elektrischen Maschine in nichts nach. Im Gegenteil: durch die manuelle Bedienung kann man die Druckkurve variieren, um so noch ein bisschen mehr aus der Bohne herauszukitzeln. Auch dass man keine Vorwärmzeit benötigt, ist besonders gut, wenn man spontan einen Espresso trinken möchte.
• Betygsatt till 4barista.de
Daria
02.08.2023
Vi är mycket nöjda med detta. Det är mycket robust och lätt att använda. Vi kommer kanske att köpa ett andra filter för att göra kaffe för 2 snabbare.
We are very happy with this. It is very sturdy and easy to use. We will maybe buy a second filter to make coffee for 2 faster.
• Betygsatt till 4barista.de
Nona
02.08.2023
Super leverans, allt bra. Fantastisk kaffebryggare!
Super Lieferung, alles bestens. Geniale Kaffeemaschine!
• Betygsatt till 4barista.de
Daniel
02.08.2023
Vi älskar den här kaffemaskinen, den är en del av vår dagliga rutin nu. Vi är helt enkelt överlyckliga över vårt köp. Det tog oss en bra månad att lära oss hur man använder den ordentligt men sedan dess producerar den något av det bästa kaffe vi någonsin haft. Vårt köp genom OEKO var fantastiskt, kommunikationen (via telefon) och support var 5 stjärnor, jag hade ett litet problem och de tog hand om det omedelbart, kan inte komma ihåg namnet på damen jag pratade med men jag skulle 100% rekommendera denna säljare till någon av mina vänner, snälla värna om dina anställda, de gjorde min dag.
We love this coffee machine, it's part of our daily routine now. We are simply overjoyed with our purchased. It took us a good month to learn how to use it properly but ever since it produces some of the best coffee we ever had. Our purchase through OEKO was fantastic, the communication (via phone) and support was 5 stars, I had a small problem and they took care of it immediately, can't remember the name of the lady I spoke with but I would 100% recommend this seller to any of my friends, please cherish your employees, they made my day.
• Betygsatt till 4barista.pl
Tomasz
02.08.2023
HAN ÄR UNDERBAR!
JEST ZAJEBISTY!
• Betygsatt till 4barista.cz
Petr Roháček
27.07.2023
Trots att detta är tänkt att vara en recension av roboten, bör den enda tjeckiska distributören av denna fantastiska kaffemaskin, dvs. superkapsel, berömmas. Leveransen var snabb, kommunikationen var bra, jag har inga invändningar. Det finns inget behov av att säga för mycket om kaffemaskinen. Det är en otroligt högkvalitativ, välgjord maskin som kommer att pågå i årtionden. När det gäller produktion av espresso, med lite övning och mycket entusiasm, kan du göra espresso med den här maskinen jämförbar med Professional kaffemaskiner. Det är en hävstångsmaskin, vilket innebär att du kan leka oändligt med olika smakprofiler som uppnås genom exakt manuell kontroll av extraktionstrycket. Förvärmning är en stor fråga - jag testade medium och mörka rostningar, och de behöver inte förvärmas alls. Det kokande vattnet i kammaren kyls ned till idealiska 92-93 grader. Problemet kan uppstå med ljusa rostningar, där jag rekommenderar att du helt enkelt håller kammaren något bort från kroppen när du häller och efter 2 till 3 sekunder häller över så att det kokande vattnet rinner från kammaren i diskhon. 10/10
I přesto, že toto má být recenze na Robota, je třeba pochválit jediného českého distributora tohoto skvělého kávovaru, tj. super-kapsle. Dodání bylo rychlé, komunikace skvělá, nemám jediné námitky. Ohledně kávovaru není třeba příliš slov. Je to neskutečně kvalitní, skvěle zpracovaný stroj, který vydrží desítky let. Co se týče produkce espressa, s trochou cviku a s velkou dávkou entuziasmu můžete s tímto přístrojem dělat espresso srovnatelné s profesionálními kávovary. Je to páková mašinka, to znamená že si můžete donekonečna hrát s různými chuťovými profily, které dosáhnete pomocí přesné manuální kontroly tlaku při extrakci. Hodně se řeší předehřívání - testoval jsem medium a dark roast, u nich předehřívání není vůbec třeba. Zrovna vařící voda s v komoře ochladí na ideálních 92-93 stupňů. Problém může nastat u light roastů, tam doporučuji jednoduše při nalévání držet komoru lehce od těla a po 2 až 3 sekundy přelévat tak, aby vařící voda slévala z komory do dřezu. 10/10
• Betygsatt till 4barista.sk
Peter
21.07.2023
Hittills har vi använt den i ungefär en vecka och jag skulle sammanfatta upplevelsen med den enligt följande: + Vattentrycket kan kontrolleras helt + Det fungerar utan el, det är inte irriterande med lamporna + enkelt, det finns inte mycket att gå fel + de använda materialen ser högkvalitativa ut och konstruktionen är ganska massiv + Det är lätt att rengöra + Det gör utmärkt kaffe (när du vet hur du använder det) + Det ser bra ut + Det tar lite plats - Du måste ha en bra och korrekt justerad kvarn - Det är svårare att kontrollera temperaturen. Efter upphällningen kommer en del av vattnets värme att tas upp av silen, en del av hållaren och en del av kolven, och det beror också på hur länge kaffet tillagas efter upphällningen av vattnet. "Fördelaren" drar också värme när den är monterad. Jag har inte ens experimenterat med den så mycket än. - Det är inte möjligt att använda en dos malet kaffe endast för 1 Classic presso, se en av recensionerna ovan - max. volymen är inte heller för stor, du kan hälla cirka 100 ml vatten och faktiskt göra 75 ml kaffe. Ibland skulle större doser för besök vara användbara, Jag kommer förmodligen att späda ut det om det behövs :D
Zatiaľ ho používame asi týždeň a skúsenosti s ním by som zhrnul takto:

+ Dá sa úplne kontrolovať tlak vody
+ Funguje bez elektriny, neotravuje s kontrolkami
+ jednoduchý, nemá sa veľmi čo pokaziť
+ použité materiály vyzerajú kvalitne a konštrukcia dosť masívna
+ Ľahko sa čistí
+ Robí výbornú kávu (keď s ním viete robiť)
+ Vyzerá dobre
+ Zaberá málo miesta

- Musíte mať dobrý a správne nastavený mlynček
- Ťažšie sa kontroluje teplota. Po naliatí niečo z tepla vody odoberie sitko, niečo držiak a niečo piest, a závisí aj dĺžky prípravy kávy po naliatí vody. Teplo odoberá aj "rozdeľovač", keď je namontovaný. Zatiaľ som s tým ani veľmi neexperimentoval.
- Nedá sa použiť dávka namletej kávy iba pre 1 klasické presso, viď jednu z recenzií vyššie
- max. objem tiež nie je príliš veľký, dá sa naliať asi 100 ml vody a reálne z toho urobiť tak 75 ml kávy. Hodili by sa niekedy väčšie dávky pre návštevy, asi to budem v prípade potreby riediť :D
• Betygsatt till 4barista.com
Nikos V
21.07.2023
Cafelat Robot är en utmärkt manuell espressomaskin som tillsammans med en högkvalitativ kvarn kan leverera fantastiska espressoshots med lätthet och repeterbarhet. Så länge du konfigurerar arbetsflödesrutinen är processen ganska enkel och okomplicerad. Personligen ersatte jag min espressomaskin med dubbelpanna av kommersiell kvalitet med Robot och jag behöver inte längre oroa mig för problem som förvärmning, blindspolning, avkalkning etc. Det enda jag saknar är möjligheten att ånga mjölk.
LessWasteCoffee är en utmärkt och pålitlig säljare som levererade Robot inom en vecka till Grekland, väl förpackad och helt skyddad. Tack LessWasteCoffee för dina tjänster!
Cafelat Robot is an excellent manual espresso machine that along with a high quality grinder can deliver with ease and repeatability fantastic espresso shots. As long as you configure the workflow routine, the process is quite easy and straightforward. Personally, I replaced my double boiler commercial grade espresso machine with the Robot and I don't have to worry anymore with issues like preheating, blind-flushing, descaling etc. The only thing that I'm missing is the capability to steam milk.
LessWasteCoffee is an excellent and reliable seller that delivered the Robot within a week to Greece, well packaged and fully protected. Thank you LessWasteCoffee for your services!
• Betygsatt till 4barista.com
Nuno
16.06.2023
Det tog mig några dagar att få en bra extraktion men nu är jag nöjd med den här maskinen. Mitt enda klagomål är att spakarna är mycket obekväma - de borde ha runda gummerade handtag istället för de där otäcka skiftnyckelliknande händerna.
It took me a few days to get a good extraction but now I’m satisfied with this machine. My only complaint is that the levers are very uncomfortable -- they should have round rubberized handles instead of those nasty wrench-like hands.
• Betygsatt till 4barista.hu
Péter I.
12.06.2023
Jag håller med om de tidigare recensionerna, lysande konstruktion. Den är lätt att hantera och det går att göra utmärkta kaffesorter med den. Jag köpte den ursprungligen som en resemaskin tillsammans med huvudmaskinen hemma, men vi använder den nästan uteslutande nu. Företaget levererade snabbt, de är korrekta.
Egyetértek a korábbi véleményekkel, zseniális konstrukció. Könnyű kezelni, parádés kávék készíthetőek vele. Eredetileg utazó gépnek vettem az otthono nagygép mellé, de már szinte csak ezt használjuk. A cég gyorsan szállított, korrektek.
5/5
141 recensioner
136
3
2
0
0
Skriv en recension
Ditt namn:
Din recension:
+

Betyg:

Recensioner från våra kunder
Trustpilot reviews
Reviews 71 • Excellent
4.9
more reviews
Flair PRO 2
Auktoriserad säljare
Wacaco, Cafelat, Flair och fler
Specialiserad återförsäljare
support före och efter köp
EU-leverans
leverans till alla EU-länder
Varor i EU-lager
vi skickar från vårt eget lager
Fri frakt inom EU
för beställningar över 2 300,00 kr