• Cafelat Robot barista röd

Recensioner Cafelat Robot barista (red)

Cafelat Robot barista har fått utmärkta recensioner från kunder, och många lyfter fram dess exceptionella byggkvalitet och tidlösa retrodesign . Användare uppskattar att det är en robust produkt, tillverkad av högkvalitativa material och till synes kommer att hålla för evigt. Espresson som tillagas med denna kaffemaskin beskrivs ofta som exceptionell, krämig och delikat , jämförbar med professionella kaffemaskiner, och många kunder uppger att de har upptäckt espressons sanna magi. Enkel användning och minimalt underhåll är andra viktiga fördelar som kunderna gärna lyfter fram. Snabb leverans och utmärkt kundsupport från säljare nämns också ofta som positiva saker.

Även om den stora majoriteten av recensionerna är extremt positiva, har vissa användare noterat mindre brister, såsom eventuella subtila defekter i lacken och polerade metalldelar, eller mindre ergonomiska handtag som kräver lite mer kraft för att uppnå önskat tryck. Vissa rapporterar också att tryckmätaren kunde vara bättre placerad för enklare avläsning. Trots dessa mindre punkter är den övergripande nöjdheten fortfarande hög, och Cafelat Robot barista anses vara en utmärkt investering för kaffeälskare som letar efter en manuell espresso av hög kvalitet med ett enkelt arbetsflöde och möjlighet att experimentera.

5 219,00 kr
Exkl moms: 4 175,00 kr
Utsåld
förväntat datum för tillgänglighet: 23.06.2026

Liknande Produkter

Produktrecensioner Cafelat Robot barista (red)

Stefan
13.08.2025
Bra och trevlig kundtjänst! Snabb leverans! Roboten gör Bra shots!
Mauro
16.12.2024
Love my robot and the fact that it came with replacement gaskets, orings and molykote 111. Workflow is great and fast.
Wacaco Exagram scale fits the Robot
Delivery was great and they left me a cute note on the box
• Betygsatt till 4barista.hu
Nil
14.06.2026
Kvalitetsmaterial, professionellt hantverk, snabb leverans. Ett tidlöst stycke. Fint budskap på lådan. Jag kunde göra väldigt gott kaffe även av gammalt kaffe. Jag var rädd att jag skulle ångra det, men jag är helt nöjd. Det enda man måste vänja sig vid är att manövreringen är så stor.
Minőségi anyagok, profi megmunkálás gyors szállítás. Örök éltű darab. Kedves üzenet a dobozon. Még öreg kávéból is nagyon finom kávét tudtam készíteni. Féltem, hogy meg fogom bánni, de teljesen elégedett vagyok. Egyedül a tamper amit meg kell szokni.
• Betygsatt till 4barista.de
Niclas
11.06.2026
Leveransen var förutsägbart svår på grund av GLS. Produkten i sig är dock felfri och fungerar perfekt. Efter åratal av erfarenhet med en V60 ville jag äntligen ha en robotespressomaskin, och inlärningskurvan var smidig. Byggkvaliteten är också utmärkt – man märker direkt att den här saken kommer att hålla för evigt. Jag köpte också en liten spegel för att bättre se när pucken är helt mättad. Mycket hjälpsamt för nybörjare. Sammantaget rekommenderas den starkt!
Lieferung war aufgrund von GLS erwartbar schwierig. Das Produkt ist allerdings makellos und funktioniert super.
Nach jahrelanger v60 Erfahrung wollte ich nun auch einen Robot und die Einarbeitung verlief problemlos. Die build-quality ist ebenfalls großartig - man merkt sofort, dass das Teil ewig halten wird. Ich habe mir noch einen kleinen Spiegel dazugekauft, um besser erkennen zu können, wann der Puck komplett saturated ist. Für Anfänger sehr hilfreich. Insgesamt sehr empfehlenswert!
• Betygsatt till 4barista.ro
Petre
06.06.2026
*Uppdatering av första recensionen: Jag lyckades polera reporna på lacken med polerkittet "polywatch" för akrylglas. Så...4 av 5 stjärnor nu! ... Jag vet inte om manuell polering ingår i kaffehobbyn...eller kanske jag har fel :)
*Actualizare la prima recenzie: Am polisat cu succes zgarieturile de pe vopsea cu kit-ul polish "polywatch" pt. cristaluri acrilice de ceasuri.
Asadar...4 din 5 stele acum! ... lustruirea manuala nu stiu sa fie inclusa in hobby-ul cafelei...sau poate ma insel eu :)
• Betygsatt till 4barista.ro
Petre
05.06.2026
För några år sedan ägde jag en krämfärgad Cafelat-robot... exceptionell finish, utan några defekter, ett sant konstverk! Det visar sig (tyvärr) att Cafelat-fabriken inte är ett magiskt land och att de också producerar kopior med fina repor i lacken, med ofullständig finish på kolven och med ett rustikt utseende på vissa metalldelar.... ja..."min gröna robot från 2026" är en vanlig produkt, av "genomsnittlig" kvalitet. PS: någon kan säga till Mr. Paul att metalldelar, målade och lackerade, inte sitter på ojämna ytor och bör hanteras varsamt!
In urma cu catica ani am detinut un Cafelat Robot crem ...finisare exceptionala, fara niciun cusur, o adevarata opera de arta! Se dovedeste (din nefericire) ca fabrica Cafelat nu este un taram magic si ca produce si exemplare cu zgarieturi fine pe vopsea, cu finisaj imperfect al pistonului si cu aspect rustic al unor piese de metal....da..."robotul meu verde din 2026" este un produs obisnuit, de o calitate "average". PS: cineva sa-i spuna d-lui Paul ca piesele metalice, vopsite si lacuite nu se aseaza pe suprafete rugoase si se manevreaza cu grija!
• Betygsatt till Cafebarista.fr
Anna
05.06.2026
Utmärkt produkt. Mycket snabb och noggrann frakt!
Excellent produit. Envoi très rapide et soigné !
• Betygsatt till 4barista.com
overmedium
31.05.2026
Ja, Roboten är allt det där!! Om du är osäker på att köpa den här – köp den bara. En så enkel maskin som producerar fantastisk espresso och som kommer att hålla i åratal. Jag skapade ett litet problem med beställningen att jag inte angav mitt lägenhetsnummer på beställningen. Jag skickade ett mejl till dem och de fixade det omedelbart och skickade ut samma dag. Dessutom var leveranstiden extremt snabb med DHL – jag fick den två dagar senare till USA:s östkust/New York!! Fantastiskt! Så jag är nöjd med både maskinen och 4barista – win-win-situation.

Yes, the Robot is all that!! If you are on the fence about buying this - just get it. Such a simple machine that produces amazing espresso and will last for years and years and years.

I created a small issue with the order in that I did not put my apartment number on the order. I sent them an email and they fixed it immediately and shipped out that day.

Also, ship time was extremely fast with DHL - I received two days later to east coast U.S. / nyc!! Amazing!

So am happy with both the machine and 4barista - win/win

• Betygsatt till Kafesbarista.gr
George
28.05.2026
Du kontrollerar hela processen och kan enkelt göra utmärkt espresso. Det är också en mycket vacker maskin, den är enkel att använda, du sparar på service och den är väldigt lätt att rengöra. Den verkar vara av hög kvalitet. Jag tycker att priset borde vara bättre, den är dyr.
Ελέγχεις όλη την διαδικασία και μπορείς εύκολα να φτιάξεις εξαιρετικό εσπρέσο. Επίσης είναι πολύ όμορφη μηχανή, είναι απλή στην λειτουργία της, γλιτώνεις τα service και καθαρίζεται πολύ εύκολα. Φαίνεται ποιοτική. Θεωρώ οτι η τιμή της θα έπρεπε να ειναι καλύτερη, είναι ακριβή.
• Betygsatt till 4barista.com
Joseph
28.05.2026
Jag gillar verkligen roboten. Den kom i perfekt skick och leveransen var väldigt snabb.
I'm really enjoying the Robot. It arrived in perfect condition and delivery was very fast.
5/5
141 recensioner
136
3
2
0
0
Skriv en recension
Ditt namn:
Din recension:
+

Betyg:

Recensioner från våra kunder
Trustpilot reviews
Reviews 69 • Excellent
4.9
more reviews
Flair PRO 2
Auktoriserad säljare
Wacaco, Cafelat, Flair och fler
Specialiserad återförsäljare
support före och efter köp
EU-leverans
leverans till alla EU-länder
Varor i EU-lager
vi skickar från vårt eget lager
Fri frakt inom EU
för beställningar över 2 300,00 kr